HAVACILIĞIN RENKLİ DÜNYASI

HAVACILIĞIN RENKLİ DÜNYASI

HAVACILIĞIN RENKLİ DÜNYASI

Online etkinlik festivali kapsamında canlı söyleşilerimizin bu haftaki konuğu, 330-77ER Sorumlu Kabin Amiri Kadriye ÇOBAN oldu. Moderatörümüz ( Kabin Hizmetleri Öğretmeni)  Gülden BAYRAM’ın sorularını yanıtlayan Kadriye ÇOBAN aynı zamanda kabin memuru adaylarına da tavsiyelerde bulundu.

İşte keyifli sohbetimizden satır başlar

Moderatörümüz Gülden BAYRAM ilk olarak Kabin Memurluğunun tanımını sordu?

Kabin Amiri Kadriye ÇOBAN, “ Hostesliği eskiden sadece bayanlar yapıyordu ama günümüzde artık erkekler de yapmaktadır. Bu yüzden Kabin Memuru demeyi tercih ediyorum. Kabin memurluğunun tanımı içerisinde çok fazla sorumluluk ve görev barındırmaktadır. Bizler her şeyden önce güvenli ve emniyetli bir uçuş için varız. Yaptığımız işin odağında insan var. Uçuş sırasında herhangi bir sağlık sorunu olduğunda bizler sağlık bakanının sertifikalı sağlıkçıları olarak oradayız. Uçuş korkusu olan birine yardım ederken psikolog, kural dışı bir yolcuyla karşılaştığımızda da gerektiğinde plastik kelepçelerle etkisiz hale getirebilecek güvenlik görevlisiyiz. Dolayısıyla kabin memurluğu tüm bunları içerisinde bulunduran bir meslektir. “

G.B. Hostesliğin size kattığı artı şeyler nelerdir?

“Kabin Memurluğu size birçok kişilik özelliği katıyor; hızlı hareket edebilen, hızlı karar alabilen, çok kolay problem çözebilen,  sabırlı ve çözüm odaklı…. Yıllar geçtikçe bu özellikler kişiliğimiz haline gelmektedir.”

G.B. Uçakta yaşadığınız acil bir durum var mı?

“ Yaklaşık 8-9 yıl önce uçuş esnasında bir yolcumuz rahatsızlandı. Midesinde 60 paket uyuşturucu taşıdığını söyledi. İstanbul’ a indiğimiz de polise teslim ettik. 8 ay sonra da tanık olarak mahkemeye davet edildim. “

G.B. CRM (Crew Resource Management) önemini bizler için birazcık anlatır mısınız?

“CRM (Crew Resource Management) esas itibariyle Ekip Kaynak Yönetimi, havacılıkta emniyet açısından kritik rol oynayan uçuş ekibinin, güvenli ve verimli bir uçuş operasyonu için tüm kaynakları etkili kullanmasıdır. CRM iki kanlı uçak kazasıyla hayatımıza girmiştir. Bu kazalardan sonra CRM dersi tüm uçuş ekiplerine veriliyor. Havacılıkta, “bütün kurallar kanla yazılmıştır” derler. THY 2000 yılında CRM derslerine başlamıştır. Yıllar süren eğitimler sonucu karar verme, farkındalık, liderlik, yönetim becerileri ve iş birliği gibi yetenekler kazandırılıyor.

G.B. Kabin memurlarına ne gibi tavsiyeleriniz var?

“Havacılık sektörünün olmazsa olmazı İngilizcedir. Hatta ikinci ve üçündü dil bilinmesi gerekmektedir. İkinci dil olarak Japonca ve Korece’yi tavsiye edebilirim. Kabin memurluğu iletişim becerileri isteyen bir meslek, kendilerini bu yönde geliştirmelerini isterim.  Değişime ve gelişime açık olmalıdırlar.” Programımızın sonunda türbülans anonsu yapıp, öğrencilerimizden gelen soruları cevaplamıştır. Bu keyifli söyleyişi için Kabin Amiri Kadriye Çoban’a teşekkür ederiz.

Kadriye ÇOBAN kimdir?

Kadriye ÇOBAN Tekirdağ’da doğdu. Lise öğrenimini Tekirdağ’da bitirdi. Mimar Sinan Üniversitesi İstatistik bölümünden mezun olmuştur. Üniversite okurken gazetede THY part-time hosteslik ilanına başvurup hayalindeki mesleğe kavuşmuştur. 25 yıldır havacılık sektöründe çalışmaktadır.

Kein Kommentar

Gib einen Kommentar

×

Merhaba!

Bize bir e-posta göndermek veya WhatsApp'tan ulaşmak için aşağıdaki bağlantılara tıklayınız

[email protected] 
× İletişim