• Sosyalleşme
  • Özgüven
  • Başkalarına saygı duyma
  • Paylaşmayı öğrenme
  • Motor ve bilişsel becerilerin gelişmesi
  • Dil gelişiminin desteklenmesi
  • Düzenli yaşama uyum sağlama
  • Öğrenme alışkanlığı kazanma
  • Konsantrasyon becerisi kazanma

Okulumuzda çift dilli eğitim programı uygulanmaktadır. Öğrencilerin dili günlük yaşantının bir parçası olarak edinmeleri hedeflenir. Türkçe ve İngilizce sınıf öğretmenlerinin eş zamanlı takip ettikleri temalar ile becerilerin her iki dilde de kazanılması sağlanır. Ayrıca ana dili İngilizce olan uluslararası öğretmenlerin yürüttüğü derslerde dil becerileri çok yönlü etkinliklerle desteklenir. Türkçe-İngilizce derslere ek olarak farklı branşlarda uygulamalı dersler alanında uzman öğretmenler tarafından haftalık olarak yürütülmekte, öğrencilerimizin gelişimi bütüncül olarak ele alınmaktadır. Rehber öğretmenlerimiz de bireysel takiplerinin dışında haftada bir gün, bir ders saati ile programda yer alır, öğrencilerimizi sınıf içinde de takip ederler.

Akademik sürecin ilk üç haftası Uyum ve Oryantasyon Programı olarak adlandırılır. Uyum haftası boyunca öğrencilerin okul ve öğretmenleri ile güvenli bağ kurmaları hedeflenir.
Ardından en az iki hafta olarak planlanan oryantasyon programı başlar. Öğrencilerin okulun tüm alanlarını keşfetmeleri, arkadaşlarını tanımaları ve aidiyet oluşturmalarına yönelik oyun temelli içerikler ile süreç desteklenir.

Anne-babaların eğitime katılımı, okul ve ev arasındaki devamlılığı sağlamaktadır. Anne-babalar etkinliklere katılımları sayesinde çocukları ile nasıl etkili iletişim kuracaklarını, okulda öğrendiklerini nasıl destekleyeceklerini görür, belirlenen hedeflere daha çabuk ulaşılmasına katkıda bulunurlar. Okul-aile iş birliğinin kurulabilmesi için de yazılı iletişim kaynaklarının (günlük
bilgilendirme raporu, bülten, bilgi mesajları gibi) dikkatli okunmasını önemle rica ederiz.

  • Okul alışverişini birlikte yapın.
  • Daha kolay uyum sağlaması için ilk gün yanında olmaya çalışın.
  • Endişelerini, duygularını ifade etmesine izin verin.
  • Öğretmenlerinden ve rehberlik biriminden yardım alın.
     Okulda keyif aldığı aktiviteleri anlatmasını sağlayın.

Kurallar çocuklar ile birlikte belirlenmeli ve açık, net olmalıdır. Kural ifadelerinin çocuk dostu ifadeler olmasına dikkat edilmelidir. Kurallarla ilgili olumlu ve olumsuz örnekler belirlenmelidir. Kurallara uyulması ve uyulmamasının sonuçları belirlenmeli ve görseller ile listelenmeli, çocuğun
görebileceği bir yere asılmalıdır.

İçsel çatışma ve dışarı yansıtılmayan saldırganlık duygularının dışavurumu olarak da değerlendirilebilen tırnak yeme davranışı, çocuğun davranışını fark etmesiyle birlikte alışkanlık haline gelebilmektedir. Çocuk kesinlikle cezalandırılmamalı, tehdit edilmemeli ya da aşağılanmamalıdır. Çocuğa tırnak yeme davranışı yerine elini meşgul edebilecek (yazma, çizim
yapma vb.) bir işle uğraşması gibi işlevsel davranışlar öğretilmelidir.

Çocuğun kendine ait odası ve yatağı olmalıdır. Gece uyanıyorsa ve korkuyorsa gece lambası kullanılmalıdır. Gece uyandığında anne baba yatağına alınmalıdır. Düzenli olarak her uyku öncesinde yapılması gereken ritüeller olmalıdır. (Tuvalete gitmek, pijama giymek, diş fırçalamak,
kitap okuma vb.)

Çocuğun kendine ait odası ve yatağı olmalıdır. Gece uyanıyorsa ve korkuyorsa gece lambası kullanılmalıdır. Gece uyandığında anne baba yatağına alınmalıdır. Düzenli olarak her uyku öncesinde yapılması gereken ritüeller olmalıdır. (Tuvalete gitmek, pijama giymek, diş fırçalamak,
kitap okuma vb.)

Çocuğun kendine ait odası ve yatağı olmalıdır. Gece uyanıyorsa ve korkuyorsa gece lambası kullanılmalıdır. Gece uyandığında anne baba yatağına alınmalıdır. Düzenli olarak her uyku öncesinde yapılması gereken ritüeller olmalıdır. (Tuvalete gitmek, pijama giymek, diş fırçalamak,
kitap okuma vb.)

Çocuğun kendine ait odası ve yatağı olmalıdır. Gece uyanıyorsa ve korkuyorsa gece lambası kullanılmalıdır. Gece uyandığında anne baba yatağına alınmalıdır. Düzenli olarak her uyku öncesinde yapılması gereken ritüeller olmalıdır. (Tuvalete gitmek, pijama giymek, diş fırçalamak,
kitap okuma vb.)

Çocuğun kendine ait odası ve yatağı olmalıdır. Gece uyanıyorsa ve korkuyorsa gece lambası kullanılmalıdır. Gece uyandığında anne baba yatağına alınmalıdır. Düzenli olarak her uyku öncesinde yapılması gereken ritüeller olmalıdır. (Tuvalete gitmek, pijama giymek, diş fırçalamak,
kitap okuma vb.)

  • Çocuğun kendine ait odası ve yatağı olmalıdır. Gece uyanıyorsa ve korkuyorsa gece lambası kullanılmalıdır. Gece uyandığında anne baba yatağına alınmalıdır. Düzenli olarak her uyku öncesinde yapılması gereken ritüeller olmalıdır. (Tuvalete gitmek, pijama giymek, diş fırçalamak,
    kitap okuma vb.)

Çocuğunuzun özerklik sergilemesine izin verin. Tutarlı kararlar verin. Olumlu davranışlarını pekiştirin. Seçim fırsatları tanıyın ve kuralların nedenini açıklayın. İnatlaşma belirtileri görüldüğünde dikkatini başka yöne çekin, dağıtın.

Mantıklı bir gerekçeye dayanmayan ve durum karşısında gerektiğinden daha fazla tepki vermeye neden olan, kontrol edilemeyen korkulu durumlardır. Kaygı bulaşıcıdır. Anne babadan geçen kaygı durumu yaşanabilmektedir. Ebeveynlerin belirli nesne veya olayla ilgili korku vetedirginlikleri varsa bu durumu kesinlikle çocuklarına yansıtmamalarına gerekmektedir. Ebeveyn
çocuk bağı teması içeren etkinlikler ile güçlendirilmelidir.

Öncelikle çocuğunuzu zorbalık hakkında bilgilendirin. Böyle bir durumla karşı karşıya kaldığında güvendiği bir yetişkinle bu konuyu konuşup, paylaşabileceğini anlatın. Çocuğunuzun sizinle paylaştığı konulara karşı anlayışlı ve eleştiriden uzak bir tutumla yaklaşın. Çocuğunuzun sizinle
paylaştığı bilgiler hakkında okulunu ve öğretmenlerini bilgilendirin.

Öğrenciler için ortaokul döneminde, bireyselleşme ve özgüven kazanma kavramları önemlidir. Çocuğunuzun özgüvenini desteklemek için, bir karar verirken onunda görüşlerini alın. Karar verme yetkisi özgüven gelişimini desteklemektedir. Örneğin, hafta sonu birlikte yapmayı planladığınız bir etkinlik için fikrini sorun. Çocuğunuz ile hemfikir olmadığınız konularda incitici
eleştiriler yapmak yerine yapıcı eleştirilerde bulunun. Yapmak istedikleri her şeyi hemen reddetmek yerine öncelikle değerlendirin ve izin vermeyecekseniz mutlaka nedenini açıklayın ve birlikte ortak bir yol bulun. Spor, sanat gibi faaliyet alanları ile ilgilenmesi için teşvik edin.

Sınav kaygısı olan öğrencilerin, kendilerine verimli bir çalışma programı oluşturması, hem kontrolün kendi ellerinde olduğunu hissetmelerine hem de sınava hazırlık sürecini verimli geçirmelerine destek olacaktır. Her gün belirli saatlerde uyumak ve sağlıklı beslenmekte, sınav sürecini başarıyla atlatmaları için dikkat etmeleri gerekenlerdendir. Sınav kaygısı yaşayan
öğrencilerin, en çok zorlandıkları alan odaklanmakta güçlük çekmektir. Bu sorunun aşılması için, odaklanmayı arttırıcı teknikler kullanmak, sakinleştirici müzikler dinlemek veya sınavda kullanılacak bilgileri bir bilmece şeklinde ezberlemek gibi, sınav kaygısının azalmasın için yardımcı
olacaktır.

Ebeveynler, sınav kaygısı yaşayan çocuklarının her zaman yanında olmalı ve destek vermelidir. Sınav sonucu ne olursa olsun her zaman onu sevdiklerini belirtmelidirler. Ancak çocuğa verilen
desteğin çok fazla baskı kurmadan yapılması önemlidir. Ebeveynlerin en sık yaptığı hatalardan
biri de çocuklarının sınava çalışma programlarını kendi sorumlulukları olarak görmeleridir. Oysaki
sınav hazırlık sorumluluğunun kendisinde olduğunu çocuğa hissettirmek, sınavla ilgili kendini
daha konsantre ve iyi hissetmesini sağlayacaktır.Aileler çocuklarını iyi tanımalı ve beklentilerini
buna göre oluşturmalıdır. Sözel zekası daha gelişmiş olan bir çocuğun sayısal alanlara yönelmesini beklemek, çocukların kaygı ve korkularının artmasına neden olacaktır. Ebeveynlerin, çocuklarını yaşıtlarıyla kıyaslamaması da özgüven gelişimlerinin olumsuz etkilenmemesi açısından önemlidir.

Verimli çalışmak, Bir dersi ya da konuyu öğrenirken zamanı verimli kullanarak öğrenmek, o
konuda kendini geliştirmek ya da o konuyu tamamlamaktır. Bunun için öğrenciler öncelikle
çalışma ortamını düzenlemelidir. Çalışma odasının düzenli olması, Duvarlarda afiş, poster vb.
olmaması, ders çalışma masasının üzerinde sadece çalışacağın derse ait materyalleri olması,
dikkatini daha rahat toplayıp, derse odaklanmasını arttıracaktır. Günlük ya da haftalık plan
yapmak, çalışılacak konuları ve hedefleri belirlemekte verimli ders çalışma sürecini
desteklemektedir. Okula gitmeden önce, mutlaka bir sonraki günün konularına göz atılmalı ve öncesinden hazırlık yapılmalıdır. Öğrenilen derslerin mutlaka günlük ve haftalık tekrarları
yapılmalı ve tekrarlar rutin hale getirilmelidir.

Okulumuzdan mezun olan öğrenciler okudukları bölümle ilgili ön lisans programlarına
başvurdukları taktirde aldıkları puana ek olarak 0.06 katsayı avantajıyla tercih
yapabilmektedirler.Meslek Liselerinde gördükleri eğitim ve öğretim programları sayesinde belli
bir alanda uzmanlaşan öğrenciler iş bulmak noktasında normal liseleri bitiren öğrencilere oranla
daha çabuk iş bulabilmektedir.Öğrenciler seçtikleri bölümlerle ilgili tecrübe kazanabilecekleri staj
imkanları sayesinde mesleki açıdan donanımlı bireyler olarak mezun olurlar.

Okulumuzdan mezun olan öğrenciler okudukları bölümle ilgili ön lisans programlarına
başvurdukları taktirde aldıkları puana ek olarak 0.06 katsayı avantajıyla tercih
yapabilmektedirler.Meslek Liselerinde gördükleri eğitim ve öğretim programları sayesinde belli
bir alanda uzmanlaşan öğrenciler iş bulmak noktasında normal liseleri bitiren öğrencilere oranla
daha çabuk iş bulabilmektedir.Öğrenciler seçtikleri bölümlerle ilgili tecrübe kazanabilecekleri staj
imkanları sayesinde mesleki açıdan donanımlı bireyler olarak mezun olurlar.

Okulumuzdan mezun olan öğrenciler okudukları bölümle ilgili ön lisans programlarına
başvurdukları taktirde aldıkları puana ek olarak 0.06 katsayı avantajıyla tercih
yapabilmektedirler.Meslek Liselerinde gördükleri eğitim ve öğretim programları sayesinde belli
bir alanda uzmanlaşan öğrenciler iş bulmak noktasında normal liseleri bitiren öğrencilere oranla
daha çabuk iş bulabilmektedir.Öğrenciler seçtikleri bölümlerle ilgili tecrübe kazanabilecekleri staj
imkanları sayesinde mesleki açıdan donanımlı bireyler olarak mezun olurlar.

Çocukların teknolojik araçları belirli saatlerde ve belirli sürelerde kullanmasını
sağlamak.Çocukların teknolojik araçları belirlenen oranlarda ve zamanlarda; ödevleri yapmak,
oyun oynamak ve ekstra faaliyetler için kullanmasına yönelik zaman dilimleri belirlemesini
sağlamak.Çocukların fiziksel aktivite ve teknolojik aletler dışında aile ile birlikte zaman geçirmesi,
etkinlikler yapması teknoloji bağımlılığını önleyicidir.Çocukların sosyal ilişkiler kurması ve aile ve
arkadaşlarıyla yeterince zaman geçirmesi teknoloji bağımlılığını önüne geçebilir.Çocukların
teknolojinin faydaları ve zararları hakkında bilgilendirilmesi, teknoloji bağımlılığının önlenmesine
yardımcı olabilir.En önemlisi çocuğun teknolojik aletlerle ve çevrimiçi ortamlarda kendi öz
denetimini sağlayacak ve sınırlarını belirleyecek bilinç oluşturmaktır.

  •  Öğrenciyi tanımak ve kendini gerçekçi bir biçimde tanımasını sağlamak, kendini ve
    başkalarını anlama ve değerlendirme becerisini geliştirmek
    İhtiyaç duyan tüm öğrencilere ve velilere bireysel veya grupla danışmanlık yapmak
     Öğrenci sorunlarının oluşmasını engellemeyi amaçlayan bilgilendirici programları
    yürütmek.
×

Merhaba!

Bize bir e-posta göndermek veya WhatsApp'tan ulaşmak için aşağıdaki bağlantılara tıklayınız

[email protected]
× İletişim